יום שני, 9 במרץ 2009

אני והחברה

מדוע נהיינו חברה כל כך מושחתת,רודפת בצע,איש אינו רוכש כבוד לרעהו,כולם רודפים אחריי כוח ושליטה ,וכסף וממון עד בלי די.
אני נזכר תוך כדי כך בפרקי התנ"ך אותם למדנו בבית הספר עם תוכחת הנביאים המוקיעים את מעללי אדם לזולתו ועקב העובדה שאינני אדם מאמין ואפילו כופר בכל כוח עליון,הרייני מבין ששום כוח עליון לא הביא עלינו את ההרס והחורבן , ושלמרות הקידמה העצומה שעברה מאז ימי התנ"ך ועד ימינו אלה,יצר לב האדם לא השתנה,אותו אדם העושק את שכנו באותם סיפורים ואחר כך רץ אל בית האלוהים להתפלל,הוא אותו מוסכניק המרמה את הלקוח,הוא אותו רופא הלוקח שוחד,הוא אותו פוליטיקאי העושה בכספיי ציבור כבקניינו הפרטי ומכאן המסקנה שיצר לב האדם רע מנעוריוו והוא שמביא על עצמו את ההרס והחורבן,את המלחמות והשנאה לאורך שנים כה רבות ומה שהיה הוא שיהיה.
צר לי ובעצם מאוד מאכזב אותי שכך מתנהל לו העולם ורק מעטים כל כך בוחרים בדרך אחרת והם בעצם התקוה שלי,להישרדות,כי רק הטוב ינצח ורק האהבה שתשכון בקרבנו תביא שלום,אולי זה אף פעם לא יקרה נוכח פני ההיסטוריה וההווה ,אבל תמיד תיוותר בי התקווה וכל עוד זו קיימת בתוכי אנסה להשפיע על סביבתי הקרובה כמיטב יכולתי לאותם ערכים שאולי יצילונו.

תגובה 1: