יום שני, 2 באפריל 2012

הגינה הביתית לקראת האביב-מחלות ומזיקים במדשאה 02/04/12

המדשאה הביתית דורשת טיפול רב,לאחר החורף,המדשאה מתעוררת לחיים,הדשא מסוג אלטורו,מתחיל לפרוח ועכשיו יש לדשן אותו בדשן בשחרור איטי או בדשן בשחרור מהיר ולהשקות מיד אחריי,יש לכסחו נמוך כדי לסלק את עשביית החורף שצמחה עליו.
אבל ישנה פעילות גם מתחת לפני השטח,בתקופה זו ואל  תוך הקיץ מתעוררים לפעילות מזיקי קרקע שונים כמו תולעי הפרודניה,וחרקים שונים שמחזור חייהם הראשוני הוא מתחת לפני הקרקע,על מנת להדבירם מומלץ לרסס את המדשאה,כטיפול מונע בקונפידור,או לפזר דשן שמכיל גם חומר קוטל מזיקים כמו מקסגארד,אם נגלה מאוחר יותר כתמי יובש בגינה,זה יהיה כבר קצת מאוחר לטפל,והדשא יישאר עם נזקים לאורך כל הקיץ.
את המדשאה תוקפות גם פטריות שונות ,והעדות לנוכחותן אלו כתמים חומים על העלים וגם התייבשות הולכת וגדלה של שטחים נרחבים במדשאה,גם כאן יש לבצע ריסוס,אך לא כטיפול מונע,אלא עם הופעת הפטריה,אפשר לרסס עם קוטלי פטריות שונים כמו קומודור או סיסטאן וכד.
כדי להבטיח מדשאה בריאה מומלץ להשקותה לפנות בוקר ,כך ששאריות המים שלא נספגו בקרקע יתאדו במהרה ולא יישארו על המדשאה שעות ארוכות,דבר שמזמין מזיקים ופטריות,שכידוע אוהבות מאוד לחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה