יום שני, 16 ביולי 2012

האם אפשר ורצוי להתכונן למחלת האלצהיימר?

יותר מ35 מליון אנשים בעולם חולים בדמנציה,המאופיינת באובדן צלם האנוש של האדם,באובדן כוחו הפיזי,באובדן הזיכרון,באי יכולת לבצע פעולות פשוטות.האם ניתן להתכונן לקראת המחלה הזאת,מתוך ידיעה שעקב נסיבות תורשתיות ,זה עשוי לקרות גם לך?
אלנה שייך שאביה,פרופסור ללשון בעברו חולה מזה מספר שנים באלצהיימר,החליטה להתכונן כבר עכשיו,נאמר בגיל ארבעים לקראת האפשרות שגם היא תהיה חולה בעתיד במחלה.
היא עושה זאת ב3 אפיקים שונים,
בראש ובראשונה היא לומדת לעשות דברים עם הידיים,שניתן לפי דעתה לבצעם ,גם ללא שימוש במוח,כלומר רכישת מיומניות בסיסיות,שבהם היא תוכל להעסיק את עצמה,גם אם המוח לא יתפקד ועל כן היא לומדת לסרוג ולעשות אוריגמי.
הדבר השני הוא חיזוק השרירים,כך שגם כשתפקוד אותה המחלה,הגוף יוכל לשאת את עצמו ,לאורך זמן ממושך יותר עד שהיא תאבד את מסת השריר.
דבר שלישי ואחרון הוא,שהיא מנסה להיות אדם טוב יותר למשפחתה ולסביבתה הקרובה,מתוך הנחה,שאם היא תהיה טובה אליהם,הם יהיו מוכנים לסעוד אותה בעתיד,משום שלסעוד חולה אלצהיימר דורש המון המון,מהסביבה הקרובה,ואם היא לא תהיה מוקפת באנשים כאלו,סבירות גבוה שהיא תצטרך להתמודד עם זה לבד,ודעיכתה לבטח תהיה מהירה יותר.
כיוון שמדובר בסיכויים גדולים לחלות במחלה הזאת,וכיוון שטרם נמצא לה מרפא,אולי כדאי גם לנו לשקול את הדרך הזאת,ביחוד למי שכבר יש אצלו במשפחה היסטוריה של המחלה.
קישור לכתבה המלאה תמצאו כאן
http://www.ted.com/talks/lang/he/alanna_shaikh_how_i_m_preparing_to_get_alzheimer_s.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה