יום רביעי, 31 ביולי 2024

חלקי עוף על האש במרינדה נהדרת

 במקום לקנות פרגיות ב60-70 שקלים לקילו,קחו שוקי עוף וירכיים,השרו במרינדה שלי לכמה שעות וצלו על האש,התוצאה מדהימה,העוף יוצא רך ועסיסי,וגם שליש מהזמן שלוקח להכין עוף בתנור...אני הפסקתי להכין עוף בכל דרך אחרת. הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtu.be/RNVY0_C3XoI
והנה המתכון-מרינדה

5 כפות שמן זית כף דבש כף אבקת שום גבישי חצי כוס מים חצי כפית מלח לערבב היטב ולצקת על חלקי העוף(שתי תבניות)לעסות היטב את חלקי העוף ולהכניס למקרר למספר שעות..לצלות במנגל.


יום ראשון, 28 ביולי 2024

ממרח חומוס מעדשים כתומות

 ניסיתם להכין חומוס מעדשים כתומות? רק רבע שעה בישול ואיש לא יבחין שמדובר בעדשים כתומות וזה גם בריא. הנה קישור לסרטון ההכנה-קישור לסרטון

https://youtu.be/ZGEhIvx45mE
נשטוף היטב 250 גרם עדשים כתומות,נשים בסיר ונבשל עד ריכוך,בזמן הבישול נוסיף שן שום קטנה נסנן ונצנן,נעביר למעבד מזון,נוסיף חמש כפות טחינה גולמית,שתי כפות מיץ לימון,רבע כפית פפריקה מתוקה,רבע כפית כמון וחצי כפית מלח,נתחיל לעבד ונוסיף מי קרח על פי הצורך ולפי רמת הסמיכות הרצויה. נעביר לכלי סגור,ניתן לשמור שלושה ימים במקרר,בתיאבון.

יום רביעי, 24 ביולי 2024

קציצות חצי עוף חצי בקר ברוטב צהוב

 קציצות מעורבות רכות ונימוחות בפה ברוטב צהוב משגע שמציף אותן בטעמים משגעים ובצבע נפלא.
הנה קישור לסרטון-https://youtu.be/DKNkLMNeoGM
והנה המתכון הכתוב-בקערה נשים 250 גרם עוף טחון ו250 גרם בקר טחון,נוסיף כמה גבעולי פטרוזיליה קצוצים,בצל בגודל בינוני קצוץ דק,שן שום קצוצה,שתי פרוסות חלה רטובות וסחוטות היטב,חצי כפית מלח,חצי כפית פפריקה מתוקה וביצה גודל מדיום,ערבבתי עם הידיים ולאחר מכן עם בלנדר מוט.

ניצור כדורים בגודל כדור פינג-פונג עם ידיים רטובות ונניח בצד. נכין רוטב נחמם שתי כפות שמן,נוסיף בצל גדול קצוץ דק ונטגן להזהבה,נוסיף מים רותחים,בערך שתי כוסות,נוסיף כפית אבקת מרק עוף,חצי כפית פפריקה מתוקה,חצי כפית כורכום,כף מיץ לימון,רבע כפית כמון ורבע כפית חוויג' למרק.נערבב ונבשל יחד מספר דקות.נניח בפנים את הקציצות ונבשל כארבעים דקות לאחר הבאה להרתחה,מדי פעם ננער את הכלי או נהפוך את הקציצות עם כף. בתיאבון.

יום ראשון, 21 ביולי 2024

פסטה לינגוויני עם זיתי קלמטה וצלפים

תבשיל איטלקי נפלא צבעוני מלא בטעמים,מומלץ בחום.
הנה קישור לסרטון ההכנה- קישור לסרטון-https://youtu.be/Pj3lnFvtPLw
והנה המתכון הכתוב
נחמם במחבת 2 כפות שמן זית,נוסיף 4 שיני שום קצוצות דק ונערבב יחד כדקה,נוסיף 5-6 זיתי קלמטה חתוכים לשניים וכף צלפים,נערבב,נוסיף 5 עגבניות קצוצות דק,חצי כפית מלח חצי כפית סוכר,5-6 עלי בזיליקום קרועים,,2-3 גבעולי טימין ו2-3 גבעולי אורגנו.נערבב היטב ונבשל יחד כ10 דקות,נוסיף 300 גרם פתיתים/מקרוני/פסטה לינגוויני(במקרה שלי),אני שברתי את הפסטה לחצי...נערבב היטב,נוסיף מים רותחים עד מעל הפסטה ונערבב שוב,נבשל על להבה נמוכה 10 דקות,אפשר לכסות במכסה. נגיש עם גבינת פרמז'ן מעל. בתיאבון.


https://youtu.be/Pj3lnFvtPLw
והנה המתכון-
נחמם במחבת 2 כפות שמן זית,נוסיף 4 שיני שום קצוצות דק ונערבב יחד כדקה,נוסיף 5-6 זיתי קלמטה חתוכים לשניים וכף צלפים,נערבב,נוסיף 5 עגבניות קצוצות דק,חצי כפית מלח חצי כפית סוכר,5-6 עלי בזיליקום קרועים,,2-3 גבעולי טימין ו2-3 גבעולי אורגנו.נערבב היטב ונבשל יחד כ10 דקות,נוסיף 300 גרם פתיתים/מקרוני/פסטה לינגוויני(במקרה שלי),אני שברתי את הפסטה לחצי...נערבב היטב,נוסיף מים רותחים עד מעל הפסטה ונערבב שוב,נבשל על להבה נמוכה 10 דקות

יום חמישי, 18 ביולי 2024

חצילים עם חריף

 חצילים עם חריף מתכון טעים צבעוני פיקנטי וקל להכנה. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/iA3Orb1APew
והנה המתכון הכתוב-המצרכים ואופן ההכנה:

לפרוס 2 חצילים גדולים בעובי של 1 ס"מ לפחות להמליח קלות להשהות שעה ולייבש במגבות ניר לטבול בקמח מתובל במעט פלפל שחור ופפריקה לטגן מ-2 הצדדים ולהניח על ניר מגבת סופג לשים בסיר 2 כפות שמן זית ולטגן בצל קצוץ עד הזהבה כשהבצל מזהיב להוסיף 6 שיני שום קצוצות לטגן קצת ביחד ולהוסיף: 4 עגבניות מגוררות תוכן בלי הקליפה 2 כפות קטשופ כפית סוכר 3 כפות רסק עגבניות מלח וקצת אבקת מרק עוף פלפל חריף קצוץ דק + כפית פפריקה חריפה פפריקה מתוקה פלפל שחור חצי עד כוס פטרוזיליה קצוצה גס להוסיף 2 כוסות מים ולהרתיח לטעום ולשבח טעמים. להוסיף בזהירות את פרוסות החצילים להנמיך להבה ולבשל כרבע שעה.


יום רביעי, 10 ביולי 2024

גלילת תפוחי אדמה ממולאת

 גלילת תפוחי אדמה ממולאת במלית תפוחי אדמה ופטריות,זה טעים שאפשר להשתגע. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/jlIpNlb9kds
והנה המתכון הכתוב-מתכון נפלא לארוחה שלמה,גלילת תפוחי אדמה אותה תוכלו למלא במה שתחפצו

ככה תכינו אותה גרדו 5 תפוחי אדמה הוסיפו 3 ביצים גודל לארג' וחופן פטרוזיליה קצוץ,תבלו במלח ופלפל שחור,ושטחו על ניר אפיה משומן היטב בצורה אחידה ומהודקת,אפו בחום 250 מעלות כ20 דקות עד הזהבה,גלגלו לרולדה והניחו לה להתקרר,פתחו אותה מחדש ומרחו את המילוי בו חפצתם,גלגלו בשנית ללא ניר האפיה,מרחו קצת שמן מעל והכניסו לתנור ל10 דקות נוספות. המילוי שלי 3 תפוחי אדמה מבושלים,הסירו את הקליפה ומעכו בקערה,טגנו ב4-5 כפות שמן שני בצלים קצוצים,עד הזהבה,הוציאו את הבצל לקערה,הוסיפו קופסת פטריות קטנה אותם שטפתם,סיננתם וקצצתם ואדו אותם כ2-3 דקות,החזירו את הבצל הוסיפו 2 כפיות אבקת מרק פטריות,קצת מלח ופלפל שחור,פפריקה מתוקה וכמון וערבבו היטב,מרחו בשכבה אחידה על הרולדה הפרוסה וגלגלו לרולדה.

יום ראשון, 7 ביולי 2024

חזה עוף בטמפורת ובצל מטוגן

 תחילה מכנים טמפורה נהדרת מטגנים את חלקי העוף ואז מטגנים בבצל,מתכון קל טעים ונהדר.
הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtu.be/LSifVR2NPyY
והנה המתכון-נחתוך כ300 גרם חזה עוף לקוביות קטנות....

במחבת נחמם 2 כפות שמן..נוסיף בצל בינוני קצוץ..נערבב ונטגן כ2 דקות לריכוך..נוסיף כף סוכר חום....נערבב ונטגן על להבה נמוכה עד קרמול יפה..נסיר מהאש ונעביר לכלי אחר... בקערה נערבב...4 כפות קורנפלור..2 כפות קמח...כחצי כפית מלח...מעט פלפל שחור....ו3-4 כפות מים..נערבב עד שנקבל עיסה דביקה..נכניס פנימה את חלקי העוף ונערבב היטב..נטגן את חלקי העוף במחבת נון סטיק עם 4-5 כפות שמן...עד הזהבה יפה מכל צד...נוציא לקערה..נשפוך את שאריות השמן ונותיר מחבת לחה משמן..נחזיר פנימה את הבצל ואת נתחי החזה ונערבב קלות..נעביר לצלחת הגשה..ניתן לקשט בבצל ירוק קצוץ או פטרוזיליה קצוצה. בתיאבון.

יום שני, 1 ביולי 2024

נבחרת אנגליה ברבע גמר אליפות אירופה אחרי נצחון על סלובקיה.

 כמה חלשה נבחרת אנגליה ובכל זאת ברבע גמר אליפות אירופה ולמה? בגלל יכולת אישית של שחקן אחד שהביא לה את השיוויון בדקה ה95...ובעוד סלובקיה מלקקת את פצעיה...כי היא כבר ראתה את עצמה ובצדק ברבע הגמר..מנצלת אנגליה רפיון וחוסר ריכוז בהגנת סלובקיה בדקה הראשונה של ההארכה והופכת את התוצאה.לא אהבתי את צורת האימון של המאמן האנגלי,בדיוק כפי שלא ערך חילופים ככה היה נעול על שיטת המשחק עד שממש לא היתה לו כבר ברירה...שוב ושוב הגבהות סתמיות לרחבה...הכל דרך האמצע,אף פס שטוח לשחקנים שמגיחים מאחור מקו שני דרך האגפים,אף נסיון לבעיטה מרחוק(נדמה שהנסיו הראשון לבעיטה מרחוק היה בסביבות הדקה ה80 והבעיטה מצאה את הקורה)

לא אהבתי את הגישה שלו גם כשאנגליה עלתה ליתרון..במקום לנסות ולהבקיע שער נוסף נסוגה אנגליה להגנה...המאמן הוציא את קיין ובלינגהם וקו ההגנה היה ממש צמוד לקו הקישור,לרגע חשבתי שזה משחק טיפוסי של הפועל חדרה בליגת העל....
המשחק הזה רק מחזק אצלי את המחשבה של עד כמה חשוב המאמן והגישה שלו במשחק הכדורגל...ולא...לא תוכלו לומר שלאנגליה אין שחקנים כשרוניים...השאלה הגדולה היא איך המאמן משתמש בהם..איך הוא מורה להם לשחק...אנגליה שלטה במשחק בצורה מוחלטת לאורך דקות ארוכות מאוד,אבל לא תירגמה את אחזקת הכדור שלה לאיומים על השער ושוב..זה בגלל קיבעון המחשבה של המאמן וחוסר הגיוון במשחק שלה.
שני איומים למסגרת ב128 דקות משחק,למזלה הגדול של אנגליה שני האיומים הללו הסתיימו בכדורים ברשת.
אני מאוד מקווה ששוויץ תשלח את האנגלים הביתה...זה די והותר רבע גמר אבל כזה כדורגל אנמי ושמרני.