יום שבת, 31 במרץ 2012

ההרגלים שלנו ואיך חברות עושות מזה כסף

לכל אחד מאיתנו ישנם הרגלים קבועים,דברים שהוא עושה אותם יום יום שעה שעה במשך שנים רבות,אך בשנים האחרונות ואף לפני כן החברות המסחריות עושות מזה כסף והרבה כסף.
צארלס דוהיג פרסם לאחרונו ספר בארצות הברית שתרגום שמו לעברית הוא כוחו של ההרגל,ובספר הוא מדגים כיצד חברות מסחריות לומדות היטב את הרגליי הצרכנים,מכניסות את הנתונים הללו למאגרי המחשב שלהם ובונות מוצרים שיתאימו להרגלים שלנו.
כך למשל מצויינת העובדה שכולנו מצחצחים שיניים פעמיים ביום,זהו הרגל שהוקנה לנו על ידי החברות המייצרות את משחות השיניים,תארו לכם שהיינו מצחצחים רק פעם אחת ביום,הם היו מוכרים הרבה פחות.
או למשל,בכניסה לסופרמרקט תמיד יופיעו הפירות והירקות,מדוע?משום שלכולנו יש נטייה לפנק את עצמנו אחריי שאכלנו או רכשנו משהו בריא וכך מיד אחריהם יבואו החטיפים וכמובן שניקח מהם לסל הקניות.
באותה מידה אנחנו פתוחים להקניית הרגלים חדשים,במיוחד לאחר מהלכים גדולים שאנחנו עושים בחים,כמו לידה או מעבר דירה,אישה בעת היותה בהריון,קל מאוד לפנק אותה בבגדי הריון יקרים,או אנשים שעוברים דירה באביזרים לביתם החדש,קניות אלו התקבלו בהבנה רבה אצל הרוכשים וישלשלו דולרים רבים לידי בעליי העסקים.
ובכן,כנראה שככל שאנחנו מקובעים יותר בהרגלנו,זה גם יעלה לנו יותר כסף,עכשיו ובעתיד.

תגובה 1:

  1. סקירה יפה. ואני רוצה להוסיף שבשנים האחרונות - גוגל (וחברות דומות אחרות) מנסות ללמוד יותר ויותר על ההרגלים שלנו דרך מנועי החיפוש והאתרים שלהן, כדי להגדיל את יכולתן להרוויח מכך ולתרגם את זה למזומנים. ועל הפגיעה בפרטיות שמתלווה לכך יש כמובן המון ביקורת.

    השבמחק