יום שלישי, 13 במרץ 2012

הדרך אל האושר,מהפך חשיבתי

הידעתם כי 90 אחוז מהאושר העתידי של אדם נקבע על ידי הדרך שבה המוח מנתח את העולם,סטודנט שמגשים את חלומו ומגיע ללמוד באוניברסיטת הרווארד,אמור להיות ,המאושר באדם,אך לא כך הוא,מסגרת הלימודים,הצורך לשנן חומר רב ככל שניתן,הלחץ הרב והרצון להישגיות,כל אלו מטרפדים את האושר של הסטודנט הממוצע שם.
הידעתם כי 75 אחוז מההצלחה בעבודה מנובאת על ידי רמת האופטימיות שלכם,התמיכה החברתית והיכולת לראות לחץ כאתגר במקום סיכון.
רבים חושבים כי הם הם ישאפו כל הזמן מעלה ,או אז הם יהיו מאושרים,אבל בעצם הם מרגילים את המוח שלהם לכך,שהתנאי לאושר הוא ההצלחה בעבודה ואז הם אף פעם לא מרוצים ממה שיש להם וגם כשקיבלו קידום,אינם שמחים בחלקם וכבר חושבים על היעד הבא.
גם רואי השחורות שביננו,מרגילים את המוח לחשיבה שלילית ואז אוטומטית בכל מצב זו הגישה שמתקבלת.
מוח במצב חיובי מביא ליתר יצירתיות וכל תוצאה עסקית משתפרת,המוח מפריש דופומין כשאנחנו חיוביים ואז כל מרכזי הלמידה במח נדלקים.
אבל איך לעזאזל עושים זאת?הפסיכולוג שון אקור בהרצאתו בted מציע לנו מספר הצעות לחשיבה חיובית ולאושר שבא בעקבותיה,ההצעה הראשונה היא לכתוב כל יום על חוויה חיובית שקרתה לנו במהלך ה24 שעות האחרונות,והמוח מעצמו,כבר יחיה אותן מחדש.
הוא מציע לעסוק במדיטציה וספורט על בסיס יומי ולבסוף משהו פשוט כמו שליחת מייל חיובי למישהו בכל יום.
אני חושב ששווה לנסות,במקום להתרוצץ חסרי מנוחה אחר הבלתי מושג ולא להיות  מאושרים לנצח,הייתי עוצר גם להריח ורד ריחני,להתבונן בסביבה,להביט בתינוק צחוק,במשחקי הילדים בגן,לפתח תחביב יצירתי,להשקיע יותר בבית ובמשפחה,כל הדברים הללו ירגיעו ויוסיפו נדבכים של אושר לחיינו.
לשמיעת ההרצאה היכנסו לקישור הבא

http://www.ted.com/talks/lang/he/shawn_achor_the_happy_secret_to_better_work.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה