יום רביעי, 21 במרץ 2012

ביקור בעיר הגדולה תל אביב

לא יודע כמה מכם יודעים,אבל אני גר בחדרה,נולדתי בה עוד כשהיתה עיר קטנה עם 35000 תושבים וסביבה פרדסים ואזורים חקלאיים לרוב וגדלתי יחד איתה לעיר גדולה בת 85000 תושבים,אבל עדיין בכל פעם שאני מגיע לתל אביב אני מתפעם מחדש,כמה שהעיר הזו שונה מכל עיר אחרת בארץ,וכל כך דומה לערים אירופאיות ממש,שבהן ביקרתי לרוב,כמו זלצבורג או אינסברוק באוסטריה או בודפסט,אופרייבורג ומינכן ואחרות ולמה אני מתכוון?
קודם כל לאינטנסיביות של העיר,התנועה השוקקת,רוכבי האופנים,הקטנועים,הסגוואי,הקורקינטים למינהם שנעים סביבך בקצב מטורף על השבילים המיוחדים להם ואתה כהולך רגל מרגיש כאילו שהכל נע סביבך,תרתי משמע.
דבר שני הוא כמות הפיתויים,לרגל ביקורי הסתובבתי מעט ברחוב אבן גבירול,כמה מסעדות,כמה אפשרויות,כמה בתי קפה,כמה גלידריות,פשוט מיגוון מדהים בשטח כל כך מצומצם,וביחד איתם משתלבים אתרי תרבות ובניני עסקים,והכל מתחבר במן מארג נפלא ושוקק חיים.
וגם האנשים כל כך מגוונים,כל כך שונים זה מזה,וכולם נמצאים בתנועה מתמדת,כאילו ,העיר לא מניחה להם לרגע והם נאלצים לתמרן את עצמם לקצב שלה.
אם כן,עיר מדהימה,האם זו עיר שבה הייתי רוצה לחיות,אינני בטוח ובעצם משוכנע שלא,הקצב המטורף הזה לא מתאים לי,אני מחפש אחר השקט והשלווה ובעיר כמו חדרה נדמה שהכל קורה יותר,או הרבה יותר לאט,והיאוש אכן נעשה יותר נוח.

2 תגובות:

  1. נהניתי לקרוא...
    כמו שקורה להרבה מאתנו, זה מאוד קשור להרגלים ולאיך גדלנו, אבל אני בחלט מבין אותך. אגב בתל-אביב יש גם שכונות (למשל בפרברים) שהקצב והמאפיינים שתיארת לא קיימים שם ברמה כזו, אבל מצד שני אפשר להגיע מהן למרכז העיר תוך דקות.
    רון

    השבמחק
  2. בחדרה כל העיר היא פרבר אחד גדול

    השבמחק