יום ראשון, 26 בפברואר 2012

צפיה בסרט פרידה

אמש צפיתי בסרט האירני פרידה,מתחרהו של הסרט "הערת שוליים" על פרס האוסקר הערב,לסרט הזר הטוב ביותר,אני מאחל המון בהצלחה לסרט הישראלי,אך אין ספק שצפויה לו תחרות קשה מאוד.
מדובר בסרט ריאליסטי מעולה,משחק משובח ואמיתי של כל השחקנים ,כולל הילדים ושחקנים בתפקידי משנה,אתה מהר מאוד נכנס לאוירה של הסרט,ונסחף עם העלילה ועם הדילמות האינסופיות כמעט שמציב הסרט בכל רגע נתון,בפס הקול של הסרט אין כלל מוסיקה,ורק בסופו יש מוסיקה .
עלילת הסרט עוסקת בבני זוג עם ילדה קטנה בת 11,הם מתגוררים בבית האב של הגבר,אשר חולה במחלת האלדצהיימר וזקוק להשגחה תמידית.על רגע זה מבקשים בני הזוג להתגרש,כשהאשה רוצה לעזוב את המדינה והגבר מבקש להישאר עם אביו החולה ומוכן להיפרד מעל אשתו לאחר 14 שנות נישואין ובלבד שיישאר עם אביו החוה,הבת מחליטה להישאר עם האב,והאשה עוזבת בינתיים לבית הוריה,האב שוכר אשה ,על מנת שתטפל באביו,בזמן שהוא שוהה בעבודה ומכאן העלילה מתפתלת ומסתבכת בכיוונים שונים.
איפיון הדמויות בסרט הוא משובח,ואתה ממש נסחף לתוך הדילמות הקיומיות שמועלות כמו האם לשקר לילד,האם יש לעמוד על עקרונותיך ועל צדקת דכך בכל מחיר או לוותר,ועוד כל מיני דילמות,הסרט ארוך ונראה לי שהוא מעל שעתיים של צפיה מתוחה ומרתקת,בתוך פרברייה העמוסים והדחוסים של אירן,תוך המחשת העוני ,הדלות ופעריי המעמדות.
ממליץ בחום,סרט נפלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה