יום שני, 27 בפברואר 2012

אושר מהו?

לא פעם כשיש למישהו יום הולדת אני מאחל לו בריאות ואושר,לגביי הבריאות זה די מובן,אבל עם האושר יש לי קצת בעיה
האם אדם יכול להיות כל הזמן מאושר או רוב הזמן,כפי שהוא בריא,ובכלל,אם התשובה היא כן,מה גורם לנו להיות מאושרים?וגם,לדעתי,בשלבים שונים של חיינו אנחנו מאושרים מדברים שונים.אבל האם באמת יש אדם שהוא מאושר כל הזמן?לא נראה לי שקיים דבר כזה,על עצמי אני יכול להעיד שרוב הזמן אני במן מצב נייטרלי שכזה,לא שמח ולא עצוב,אבל אני עובד על עצמי,ומשנן את המנטרה,טוב לך,תעריך את מה שיש לך,סביבך נמצאים אנשים במצב הרבה יותר גרוע,ומכל מיני סיבות-מחלות,עוני,נישואים הרוסים,התמודדות עם התמכרויות ועוד ועוד,אז באמת טוב לך,אבל ברגע מסוים נתון,נאמר כשאני מפסיד במשחק צמוד בבדמינטון,אני מרגיש גרוע ואפס ונורא רע לי,אבל אני לא נותן לזה להשפיע על מצב רוחי לאורך זמן,בעבר יכולתי שלא לישון לילה שלם בגלל זה,זה ממש היה מדיר שינה מעיני,לא שהיום אני ישן טוב,אבל לפחות כשאני במצב של עירנות אני משתדל להנות מכל דבר,ולגרום לסביבתי להיות מחוייכת ושמחה ואז זה עושה גם לי יותר שמח.לקחת דברים בקלות,להבין עד כמה אנחנו כאן זמניים ושלא משנה כמה נרצה להספיק עוד ועוד במרוץ המטורף של החיים בסוף זה ייגמר ואין שם אף אחד בסוף הדרך שמנהל לנו ספירת מלאי,של מה עשינו ומה הספקנו,אלא אולי ניתן דין וחשבון לעצמנו,עד כמה אהבנו,עד כמה הסבנו שמחה לסובבים אותנו,עד כמה עזרנו לאנשים,עד כמה שמרנו על צניעות,עד כמה ישרים והוגנים היינו לזולתנו,זו המהות האמיתית בעיני,לקיומו של אדם ולא המרוץ המטורף האינסופי אחר כסף,ממון,תהילה,כוח ושררה,ניצול ודיכוי חלשים ממנו ועוד כהנה וכהנה התנהלויות שליליות.
איך זה אצלכם?אשמח לשמוע תגובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה