יום שלישי, 21 בפברואר 2012

הוצאות להורג

בשנת 1961 התנהל בארץ משפטו של אחד מגדולי צוררי העם היהודי,אדולף אייכמן,האחרון היה מאדריכלי תוכנית ה"פיתרון הסופי" לעם היהודי,במו ידיו הוא היה אחראיי לרציחתם של מאות אלפי יהודים,במשך שבועות רבים התנהל אחריו מצוד בארגנטינה,על ידי שליחי המוסד,שתפסו אותו והביאו אותו למשפט בישראל,כן,כן לגדול הצוררים של העם היהודי בוצע משפט צדק,שבמהלכו נשמעו אלפי עדויות קורעות לב של ניצולי שואה,רק לאחר שבועות רבים של משפט ארוך ומסוקר נגזר דינו של אייכמן למוות בתליה,ואכן הוא הוצא להורג,ולאחר מכן נשרפה גופתו ואפרו פוזר מחוץ למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל.
בחודש יוני 1948 ,חמישה שבועות בלבד ,לאחר קום מדינת ישראל,ושלושה שבועות לאחר פירוק האצ"ל,ניסה האצ"ל להביא לארץ ,מטעמו אונייה ובה נשק,ציוד רפואי ועולים חדשים,לצרכייו האישיים,בן גוריון,ראש ממשלתה הראשון של מדינת ישראל,לא היה מוכן לאפשר זאת ונוצר עימות שבמהלכו הופגזה האוניה מן החוף ונהרגו ששה עשר לוחמי אצ"ל ושלושה חיילי צה"ל,האצ"ל פורק סופית וקיבל עליו את מרות חוקיה של מדינת ישראל.
שני סיפורים מההיסטוריה של מדינת ישראל שלכאורה אין קשר בינהם,אך מקרה שלישי שארע אמש יוצר בעיני חיבור לדרך התנהלותה של מדינת ישראל אז ועכשיו.
אמש בשעת ערב מוקדמת בלב שכונת מגורים,לעיני דייריו של בית משותף,בראשון לציון,בוצעה הוצאה להורג של שני עבריינים,שישבו באותו רגע במכונית בכניסה לבנין,רכב אחר הגיע אליהם ופתח באש מטווח אפס והרג בצרור יריות את שניהם.
לתחושתי,במדינת ישראל של היום מתקיימת עוד מדינה קטנה,זו גם מדינת חוק,אבל החוק שקיים בו שונה בתכלית מחוקי מדינת ישראל הדמוקרטים,קודי ההתנהגות וההתנהלות שם שונים לגמריי,כבוד האדם שם חשוב כל עוד הוא מציית לקודים מאוד מאוד מסוימים וברגע שלא,אחת דינו,היא למות,וכל האמצעים כשרים,ואין שום חשש שגם אזרחים תמימים יפגעו כתוצאה מכך.
אדולף אייכמן שהיה אחראי במו ידיו להוצאה להורג של מאות אלפי מבני עמינו הובא למשפט צדק וראווה במדינת ישראל,אף שניתן היה לחסלו בקלות בארגנטינה,ואינני אומר שאירועי חיסול שכאלו אינם מבוצעים על ידי זרועותיה הארוכות של מדינת ישראל,אך אך ורק באישורה וכנגד אויבים שכל שאיפתם היא לפגוע במדינת ישראל ובאזרחייה,אינני יודע מהם הקודים הקיימים בעולם התחתון,אבל לבטח היד על ההדק הרבה יותר קלה ומהירה ובלתי חוקית.
בן גוריון,ראש הממשלה הראשון,ידע עוד לפני שישים ושלוש שנים ,ששלטונות המדינה צריכים לשלוט בה ביד רמה ועל כל האזרחיים,ללא יוצא מן הכלל,לציית ולקיים את חוקי מדינת ישראל,היום שישים ושלוש שנה אחריי,יותר ויותר נדמה לי,שרשויות החוק והשלטון ,אינם אוכפים את החוק בצורה מושלמת על אזרחיי המדינה,וישנן אוכלוסיות שלמות ,שעושות כאן ככל העולה על רוחן ואין דין צדק לגביהן.
בן גוריון ידע כבר אז שאם לא יאכף החוק בצורה מושלמת,קיימת סכנה מוחשית וקיומית למדינת ישראל ולכן לא נרתע למצות את מלוא הכח שניתן לו מתוקף סמכותו כדי לבער את הנגע,למה זה לא קורה היום?????

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה