יום שלישי, 12 ביוני 2012

צפייה בסרט "העזרה" אמש

אמש צפיתי בקיבוץ גן שמואל במסגרת מועדון הסרט הטוב בסרט "העזרה",לפני שאספר על הסרט אומר שבמסגרת המועדון,לפני הסרט יש הרצאה מעניינת מלווה בקטעי סרטים שמועברת על ידי איש הקולנוע רפי שרגאי,וזה לטעמי עונג צרוף,כחובב קולנוע מושבע.וכל מי שגר בסביבה כדאי לו,זה תמיד בימי שני פעם בשבועיים בשבע וחצי בערב,ואם זה היה אתמול,אז יהיה שוב בעוד שבועיים,מי שרוצה עידכון יכול לפנות אליי.
הסרט עצמו מספר על בחורה צעירה לבנה שחוזרת לביתה שבג'קסון,מיססיפי,לאחר תקופת לימודים,בשנות השישים ונתקלת בגזענות צרופה כלפיי המטפלות הכושיות שלמעשה מגדלות את ילדי העשירות המפונקות,אבל זוכות ליחס מחפיר,היא מציחה לאט לאט לשכנע את המטפלות הכושיות לדבר על היחס לו הן זוכות מהמעבידות שלהן ולהוציא ספר מקפיץ בנושא.
שחקנים מעולים,אוירה מתאימה,סרט מרגש עד דמעות שנגע בי מאוד,ועורר מחשבות לגביי מהות האדם והיחס שלי אל סביבתי הקרובה.
הסרט ארוך מאוד (146 דקות)אבל שווה כל רגע שתקדישו לו.
ציון-9.5

4 תגובות:

  1. זה הזויי אני ממליץ לשקול לקחת את המשרד הזה לצורך טיפול בנושא

    רשלנות רפואית

    המלצה חמה

    השבמחק
  2. באמת סרט ממש יפה ומרגש. למרות שהייתי אומרת "שחורות" במקום "כושיות"... בכל מקרה, הסרט זכה בהמון פרסים ובצדק. באמת סרט חשוב.

    השבמחק
  3. אבי,
    הכניסה לסרטים בקיבוץ היא בחינם?
    הסרט נשמע מעולה, לא להאמין שלפני 50 שנה היו מתייחסים ככה לאנשים, רק מלקרוא את הביקורת בא לי לבכות.
    אני אחפש אותו בצפייה ישירה ואם אני אזכור אקפוץ לספר איך התרשמתי.
    תודה!

    השבמחק
  4. הצפיה בסרט היא בתשלום של 25 ש"ח לכרטיס כולל שתיה חמה ומאפים וכמו כן הרצאה של כחצי שעה של רפי שרגאי לפני הסרט,על הסרט עצמו ומסביבו

    השבמחק