בשיעור היום נלמד עוד טכניקה חדשה לכתיבת חידת הגיון
הטכניקה הזאת מורכבת מחיבור של שתי מילים שונות שביחד נותנות את ההגדרה כולה ולמה אני מתכוון אמחיש זאת כרגיל דרך דוגמא
"שבר צעיר אבל יקר"(3,2)התשובה היא רב ערך ואם נפנה אל ההגדרה נראה ששבר=רבע צעיר=רך וביחד נקבל את הביטוי רב ערך שהוא כינוי למשהו יקר.אם כן חיברנו שתי מילים שונות וביחד הן יצרו ביטוי או מילה שלישית שאליה התכנו בהגדרה.
ניקח דוגמא נוספת
"טיפלה במסירות בחולצת התורכי"(5)חולצה היא בדרך כלל טי (חולצת טי)בתשבצים,התורכי הוא פחה(כמובן שיש עוד אפשרויות למשהו נרדף לתורכי וצריך לחפש)וביחד אנחנו מקבלים את המילה טיפחה,שהחלק הנרדף לה מופיע בהתחלת החידה,טיפלה במסירות.
מקווה מאוד שהשיעור היה מובן,אשמח להשיב על שאלות.
יום נהדר לכולנו
הטכניקה הזאת מורכבת מחיבור של שתי מילים שונות שביחד נותנות את ההגדרה כולה ולמה אני מתכוון אמחיש זאת כרגיל דרך דוגמא
"שבר צעיר אבל יקר"(3,2)התשובה היא רב ערך ואם נפנה אל ההגדרה נראה ששבר=רבע צעיר=רך וביחד נקבל את הביטוי רב ערך שהוא כינוי למשהו יקר.אם כן חיברנו שתי מילים שונות וביחד הן יצרו ביטוי או מילה שלישית שאליה התכנו בהגדרה.
ניקח דוגמא נוספת
"טיפלה במסירות בחולצת התורכי"(5)חולצה היא בדרך כלל טי (חולצת טי)בתשבצים,התורכי הוא פחה(כמובן שיש עוד אפשרויות למשהו נרדף לתורכי וצריך לחפש)וביחד אנחנו מקבלים את המילה טיפחה,שהחלק הנרדף לה מופיע בהתחלת החידה,טיפלה במסירות.
מקווה מאוד שהשיעור היה מובן,אשמח להשיב על שאלות.
יום נהדר לכולנו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה