יום שישי, 18 במאי 2012

טיול לאלזס-צרפת-חלק חמישי ואחרון

את יומנו האחרון באלזס התחלנו בטירת הוט קוניגסברג,שניצבת לה גבוהה ,גבוהה ומשקיפה על סביבתה עם צריחיה המאיימים,אתה מסתובב בין החדרים ורואה תצוגות של כלי נשק,ציוד ,ארונות וביגוד מתקופת ימי הביניים.סיור קצר ומעניין ובעיקר נוף מדהים.
מהטירה המשכנו לעיירה מרקולשהיים ובה בצמוד למיטווח(כמה אירוני)ישנו בונקר מתקופת מלחמת העולם השניה,שהיווה את קו מזינו שחצץ בין הצרפתים לגרמנים המסתערים עליהם, ובו מוצגים כלי נשק רבים,מסמכים,מפות קרב ועוד,הכל מטובל בריח חריף של שמן מכונות מעופש,האחראי על המוזיאון נראה כמו אחד שנותר מאז ועד היום,נושא עימו את צלקות הקרב.
מהמוזיאון המשכנו למוזיאון אחר באוירה אחרת לגמרי,זהו פארק פרפרים נפלא הנמצא ממש בשולי העיירה אונוויר ובו בתוך חממה,ניתן לראות עשרות סוגי פרפרים,כשחלקם עשויים להתיישב לך על כף היד ,מבלי שתפזם את מילות השיר,ככה סתם,מרצונם הטוב.
את היום סיימנו בעיירה הנפלאה איגושהיים דרומית לקולמר,צבעונית ויפה להפליא,בשפע סמטאותיה ומסעדותיה,חזרנו לדירה לפנות ערב והלכנו לישון מוקדם משום שבשלוש בבוקר כבר היינו צריכים לצאת לשדה התעופה לטיסה חזרה הביתה.
שימו לב שחובה להחזיר מיכל דלק מלא וישנה תחנת דלק בעיירה שצמודה לשדה תעופה או בשדה תעופה עצמו ורק באמצעות כרטיס אשראי,בשעות הללו.כדאי לשמור את הקבלה על התדלוק ולצלם את מד הדלק,על כל צרה שלא תבוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה