יום שלישי, 1 במאי 2012

חינוך יקר: ההורים בישראל שילמו לבתי הספר מיליארד שקל בניגוד לחוק

אכן זהו נושא שחוזר על עצמו בכל שנה ושנה,בתי הספר הפכו שודדים לאור יום ומממנים באמצעות ההורים פעילויות שמוסיפות חן ויוקרה לבית הספר כמו נבחרות ספורט,להקות מחול וכיוצא בזה.
מאחר ושתי בנותיי למדו בתיכון,האחת כבר סיימה והאחת עדיין לומדת,נדרשתי לנושא ,כאשר קיבלתי לשלם בין היתר תוספת תל"ן על סך 399 ש"ח,לאחר שנדרשתי לנושא,וניהלתי תכתובת ארוכה ומייגעת וגם שיחות טלפון עם משרד החינוך במחוז חיפה,הבנתי,שהם את המלחמה הזו לא יעשו,והם חיכו שאולי אני הזעיר,אעשה את המלחמה מול בית הספר,ואכן הוצאתי מהם מסמך לגביי המהות של התל"ן ואיך ומתי מותר לגבות אותו.
התל"ן בהגדרתו הוא עבור שעות לימוד נוספות מעבר לשעות הלימוד הרגילות וטעון אישור של ההורים ושל המפקח של משרד החינוך,בפועל,בית הספר מגיש אותו להורים כחלק מן התשלומים,כמובן ללא הגדרת מהותו,והוא מממן פעילויות אחרות של בית הספר,שכמובן לא שאלו אותי ואת ההורים האחרים לגביי הפעלתם.
בזמנו מנהל בית הספר זימן אותי לשיחה ואף הסביר לי כמה בית הספר עושה ופועל לטובת התלמידים,אך כמובן לא הצליח להסביר לי למה הם גובים כספים בצורה לא חוקית,בית הספר אף גייס את אחד מנציגי ועד ההורים,כדי שישכנע אותי לחדול מפעילותי בנושא,ואף הייתי קרוב לתביעה יצוגית,רק שלא מצאתי עורך דין שירים את הכפפה.
אני לא שילמתי את התל"ן ,בית הספר שלח מכתבים,שכאילו אני חייב להם כסף(עד כדי כך גדולה חוצפתם)אני לא התייחסתי וככה זה נגמר,אבל מה לגביי כל הפראיירים שכן משלמים.
אני נדרש כאן לסוגייה נוספת,והיא מסחור השואה בבתי הספר.בתי נסעה לאחרונה לפולין במסגרת משלחת "קטנטנה"של 130 ילדים והורים,בית הספר גבה עבור נסיעה מעל 5000 ש"ח לאדם עבור 8 ימים.בית הספר מפעיל לחץ על תלמידים שיסעו ולהורים לא נעים לסרב לילד שכל חבריו נוסעים,ואיך הוא יישאר,ואיזו חוויה חיונית וחשובה היא זו.
אנחנו מימנו את מורי בית הספר ועוד נספחים שנסעו חינם,ובנוסף אני כמעט משוכנע שבית הספר גם גוזר קופון על התשלומים הללו,כי אני יודע שעל כל 10 ילדים הם מקבלים כרטיס חינם ואולי התשלום גם מממן פעולות אחרות,בדיוק כמו התל"ן,אבל לכך אין לי הוכחות,לבד מהסכום האדיר שהם גובים.
אז הנה ראיתם,שמוסד חינוכי מלמד ילדים איך לגנוב,איך לעקוף את החוק,ואיך לעשות קומבינות,אחריי זה אנחנו מתפלאים על הדורות הבאים ועל צורת התנהגותם,משם בין היתר,זה בא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה