יום שני, 23 בספטמבר 2024

שטרודל תפוחים עם בצק קראנצ'י דקיק

 חזרתי לא מזמן מאוסטריה ושם אכלתי לפחות חמישה שטרודלים,בכל קונדיטוריה מתכון שונה וכולם היו נהדרים,הנה מהדורה ישראלית משלי...על בסיס מתכון של דליה מ"טועמים במטבח".

הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtu.be/HvpB2n8R9qs והנה המתכון הכתוב-נשים בקערה שתיים וחצי כוסות קמח שערבבנו עם כפית אבקת אפיה,נוסיף 2 כפות סוכר ושקית סוכר וניל ונערבב,נוסיף גביע יוגורט,3/4 כוס שמן...נערבב עד שיווצר בצק..נניח בצד.
נקלף 9 תפוחים ונחתוך לקוביות קטנות,במחבת נשים כף חמאה ונחמם,תוך כי המסה נוסיף את התפוחים,נוסיף כפית גדושה קינמון,2-3 כפות סילאן,2 כפות סוכר חום ומיץ מחצי לימון,נערבב היטב,נבשל כ10 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם עד ריכוך מלא של התפוחים,נמעך חתיכות גדולות עם כף העץ...נסנן ונצנן... נחלק את הבצק לשניים,נניח על משטח העבודה ניר אפיה,נפזר עליו מעט קמח,נרדד את הבצק דק ככל שניתן,נמרח על הבצק ריבה חלקה(אני מרחתי קונפיטורת דובדבנים ויצא מוש..)נפזר עם כף ממלית התפוחים בכמות נדיבה בקצה הבצק ונגלגל עד לקצה.נסגור את הקצוות..נניח על ניר אפיה בתבנית התנור ונכניס לתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות לכחצי שעה או עד שהבצק מקבל גוון חום בהיר.נצנן ונפזר אבקת סוכר,רצוי לשמור בקירור. בתיאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה