יום ראשון, 30 ביוני 2024

בסטיל

 קציצות טעימות המכילות מחית תפוחי אדמה ובשר טחון..זהובות ומפנקות וארוחה שלמה.
הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtube.com/live/K1YArxYcT70
והנה המתכון הכתוב-300 גרם בשר טחון

2 תפוחי אדמה מבושלים קלופים ומעוכים לפירה בקערה 3 ביצים| 3 כפות קמח מצה ועוד קמח מצה לטבילת הקציצות רבע כוס פטרוזיליה קצוצה מלח,פלפל שחור,כמון,קינמון,פפריקה מתוקה. בצל קצוץ מטגנים בצל קצוץ במחבת עם 2-3 כפות שמן עד הזהבה,מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים עם כף עץ עד שהבשר משנה את צבעו לאפור ונוצרים פירורים,מוסיפים את הבלינים ומסירים מהאש. בקערה עמוקה מועכים את תפוחי האדמה לפירה מוסיפים את תערובת הבשר,את הפטרוזיליה,קמח המצה וביצה אחת ומערבבים היטב. מערבבים בכלי אחר 2 ביצים עם מעט מלח ופלפל שחור ומכינים עוד כלי עם קמח מצה באמצעות ידיים לחות יוצרים כדורים,טובלים בצלחת עם הביצה ולאחר מכן בצלחת עם פירורי קמח המצה ומטגנים במחבת שצופתה בשמן בגובה 1 ס"מ לערך.מטגנים על להבה בינונית עד בינונית נמוכה,היטב משני הצדדים עד הזהבה ומוציאים לצלחת עם ניר סופג.בתיאבון.


יום חמישי, 27 ביוני 2024

באונטי-חטיף שוקולד עם קוקוס

 חטיף באונטי ביתי ציפוי שוקולד מבחוץ ומילוי קוקוס מפנק מבפנים ,לפי מתכון של רות אופק.נהדר קר בימים חמים אלו. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/sxGa1WK834U
והנה המתכון הכתוב של רות אופק
100 גרם פתיתי קוקוס יבש 80 גרם שמנת מתוקה 70 גרם אבקת סוכר פקק תמצית וניל 100 גרם שוקולד חלב כף שמן קנולה. מחממים במיקרו שמנת מתוקה כ40 שניות מוסיפים אליו אבקת סוכר,קוקוס ותמצית וניל,ויוצרים כדורים עם ידיים רטובות,ומניחים בכלי שטוח,מעבירים למקפיא לחצי שעה,לאחר מכן ממיסים במיקרו 100 גרם שוקולד חלב עם כף שמן,ומערבבים לבלילה חלקה. מוציאים את כדורי הקוקוס מהמקפיא,טובלים כף בבלילת השוקולד ומניחים עליה כדור,באמצעות כפית מצפים אותו היטב בשוקולד מעל הקערה,כך שהשאריות נושרות לקערה ועם מזלג מעבירים לתבנית אפיה ועליה ניר אפיה,אפשר לקשט מלמעלה עם שאריות השוקולד או עם 30 גרם שוקולד לבן מומס ולזרזף מעל כל כדור.כדאי להשלים את הקרור של הכדורים במקרר וגם לשמור אותם במקרר.


יום רביעי, 26 ביוני 2024

בורקס צ'וקור

 בורקס צ'וקור מהמטבח התורכי עם בצק פילאס,אחלה מתכון לארוחת הערב שלכם. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtube.com/live/3TRuvaX9zgY
והנה המתכון-מצרכים:

1 חבילה בצק פילאס 250 גר` גבינה בולגרית מגורדת 1/2 קופסא קוטג` 5% 1/2 קופסא גבינה לבנה 5% 1 ביצה פלפל שחור מעט מלח אורגנו ובזיליקום-חופן מכל אחד ביצה טרופה שומשום אופן ההכנה: את בצק הפילאס פורסים על השיש ביחד עם הניילון. מערבבים את כל חומרים המלית לתערובת אחידה. מורחים את המלית על הבצק בחצי התחתון פחות שוליים של ס"מ או שניים. מגלגלים את הבצק לרולדה (מתקבלת רולדה ארוכה מאד) ואת הרולדה לשבלול. מורחים בביצה טרופה ומפזרים שומשום או קצח. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות 50 דק` עד שעה.

יום שלישי, 25 ביוני 2024

אגרול תוצרת בית

 אגרול תוצרת בית קראנצ'י מבחוץ מלא ירקות מבפנים..טעים טעים. הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtube.com/live/ghXWzVibBjY
הנה המתכון הכתוב
הנה המתכון המצרכים: חבילה עלי סיגר 1 בצל גדול חתוך לרצועות דקות 4 שיני שום קצוצות דק 2 גזרים גדולים מרוסקים במעבד מזון חצי כרוב קטן קצוץ לרצועות דקות חצי קופסה נבטים סינים 2 כפות רוטב סויה 2 כפות מים 1/2 כפית קורנפלור מלח פלפל שחור גרוס גס לדבק: קמח ומים לערבב עד שהופך לדבק. הכנה: בכלי קטן מערבבים את הסויה+המים+הקורנפלור ושומרים בצד. שמים מעט שמן במחבת עמוקה או בווק וכשהוא חם מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שקיפות. מוסיפים את השום ומערבבים עד שמתחיל לעלות ריח. מוסיפים את הגזר ומטגנים כדקה. מוסיפים את הכרוב ומטגנים עד שהמסה מתחילה לרדת מעט. מוסיפים את הנבטים. מוסיפים את תערובת הסויה (לתת לה ערבוב לפני ההוספה כי הקורנפלור שוקע למטה),מוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס, מערבבים הכל יחד לעוד כדקה שתיים ומכבים אש. מעבירים את הכל למסננת גדולה ונותנים לירקות להתקרר ולהגיר נוזלים. שמים עלה סיגר על משטח שמים מתערובת הירקות שהתקררה מקפלים את שני הצדדים למרכז על הירקות, למטה בתחתית מורחים מהדבק שהכנו מהקמח והמים ומגלגלים לאגרול הדוק. מחממים שמן רדוד במחבת בינונית ומטגנים את האגרולים עד שהם משחימים. מוציאים למגבות נייר. בתיאבון.



יום שני, 24 ביוני 2024

גוואקמולי

 לארוחת הערב תוכלו להכין גוואקמולי-למי שלא יודע זהו סלט אבוקדו טעים מאוד..שמשולב עם עגבניה ובצל... הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtube.com/live/bGluuXb0qfw
והנה המתכון הכתוב-על פי מתכון של עדי קאופמן-הבלבוסטע במטבח

אבוקדו אחד בשל מעוך במזלג 1/3 בצל קטן קצוץ דק עגבניה קטנה קצוצה דק שן שום קצוצה דק מיץ מחצי לימון קמצוץ מלח קמצוץ פלפל שחור מערבבים הכל יחד ומתענגים.

יום שישי, 21 ביוני 2024

תבשיל פתיתים עם עגבניות טריות ועשבי תיבול

 אחלה תוספת צבעונית וטעימה עם עגבניות ועשבי תיבול טריים היישר מגינתי.
הנה קישור לסרטון ההכנה-https://youtu.be/4PItZAn72Ww
והנה המתכון
נטגן בצל קצוץ בשלוש כפות שמן זית עד הזהבה קלה-נוסיף שקית פתיתים 500 גרם ונערבב יחד כ2-3 דקות,נוסיף חמש עגבניות קצוצות דק ונערבב,נבשל יחד כחמש דקות,נוסיף כוס מים רותחים,כפית מלח,חצי כפית סוכר,כפית פפריקה מתוקה,ששה עלי בזיליקום טריים קצוצים,3-4 גבעולי טימין מהם נסיר את העלים ואותו הדבר עם עלי אורגנו...נערבב היטב..ונמשיך לבשל עד ריכוך הפתיתים,מדי פעם נערבב ואם צריך נוסיף מים רותחים,ממש לפני הסיום נוסיף 2 כפות קטשופ ונערבב. בתיאבון.


צפייה בסרט-"התיאוריה של מרגריט"

 אמש צפיתי בסרט הצרפתי "התיאוריה של מרגריט"-הנה רשמיי
הסרט מספר על סטודנטית מבריקה למתמטיקה שנכשלת בנסיונה לפרוץ דרך בהוכחה מתמטית כלשהי ועקב כך מחליטה לנטוש את הפקולטה ואת מימון המילגה ולעבור ולחיות את החיים האמיתיים..היא עוברת לגור בדירה עם שותפה ומתחילה לעבוד בעבודות מזדמנות ותוך כדי מנצלת את כישוריה המתמטיים על מנת לנצח במשחק יפני ולזכות בלא מעט כסף,אך בסוף היא חוזרת למתמטיקה ומתאהבת על הדרך בדוקטורנט שמסייע לה בפתרון התעלומה החשבונית.
הסרט קטן וחביב עם שחקנים טובים,אך לטעמי נמתח יתר על המידה ואנחנו מבלים יתר על המידה ליד הלוח עם הגיר וחישוב נוסחאות חשבוניות,התסריט פשוט ולא יומרני ודומה ללא מעט סרטים מז'אנר דומה בהם צפיתי בעבר.
ציון 7.5

יום חמישי, 20 ביוני 2024

כרוכיות בצק בטטה במלית מחית תפוחי אדמה.

 אחלה כרוכיות נמסות בפה ועדינות במילוי מחית תפוחי אדמה.מתכון של דליה מהאתר "טועמים במטבח"
הנה הקישור למתכון המצולם בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/X7O9q3lqc1c
והנה המתכון הכתוב-1/2 2 כוסות קמח רגיל

200 גרם חמאה /מרגרינה
שקית אבקת אפיה
מיכל שמנת חמוצה 200 גרם
כף חומץ
חלמון ביצה
בטטה קטנה מקולפת -מבושלת ורכה –מעוכה לפירה
מלח לטעם
הכנת הבצק:
ללוש לבצק נעים
לחלק ל-3 כדורים
לשים שעה במקרר
מצרכים למלית תפוחי אדמה:
6 תפוחי אדמה גדולים מבושלים בקליפה – לצנן לקלף
לשים בקערה ולהוסיף:
ביצה שלמה+חלבון
3 בצלים קצוצים מטוגנים ב-4 כפות שמן קנולה (להוסיף גם את השמן)
פטרוזיליה טרייה קצוצה
בצל ירוק טרי קצוץ
מלח ופלפל
2-3 כפות קמח רגיל
ללוש היטב ביד.
אופן הכנה:
לרדד את הבצק בעזרת קמח (גם על המערוך)
למלא בנדיבות מהמלית לאורך שולי הבצק ולגלגל לכרוכית
לסמן מנות לפני האפיה . אין צורך לחתוך ממש
180 מעלות בתנור כ30 דקות עד הזהבה.






יום שני, 17 ביוני 2024

שניצל טופו

 אצבעות שניצל טופו-בעיקר לצמחוניים וטבעוניים כחלופה לדבר האמיתי,אך גם אני כקרניבור אמיתי,נהנתי מהם.תהנו. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/Q0rs4Pp9I1o
והנה מתכון ההכנה-חבילת טופו חתוכה לפרוסות

2 כפות שמן זית חצי כפית שום כתוש כף סילאן 4 כפות רוטב סויה כף רוטב ברביקיו כף קטשופ חצי כוס קמח/קורנפלור פירורי לחם מלח מערבבים יחד שמן,רטבים,ושום למשרה אחידה,טובלים במשרה את פרוסות הטופו ומניחים למספר שעות. מכינים שתי קעריות באחת תערובת של קורנפלור או קמח שערבבנו עם מים עד קבלת עיסה דביקה ובשניה פירורי לחם מעורבבים עם מעט מלח מחממים 5 כפות שמן קנולה על להבה בינונית,טובלים את פרוסות הטופו,תחילה בתערובת הדביקה ולאחר מכן בתערובת פירורי הלחם,משני הצדדים,מכניסים בזהירות לשמן ומטגנים עד השחמה משני הצדדים,מוצים לקערה עם נייר סופג,מגישים חם.

יום שבת, 15 ביוני 2024

לביבות פנקייקס מתפוחי אדמה

 לשבת בבוקר קבלו מתכון נהדר ללביבות פנקייקס תפוחי אדמה,כן כן,אפשר להכינן מתוקות או מלוחות,בשני המקרים הן טעימות. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/fwg7f7_k4dA


והנה המתכון הכתוב-2 תפוחי אדמה בינוניים קלופים

חצי בצל כף קמח 1 ביצה 1/2 כפית מלח קורט אגוז מוסקט רבע כפית פלפל שחור חופן פרטוזיליה קצוצה. מכניסים את תפוחי האדמה והבצל למעבד המזון ומרסקים עד קבלת מחית אחידה,מעבירים למסננת ומגירים נוזלים,תוך ניעור קל במשך 5 דקות. את הנוזל הצהוב שמופרש זורקים,אך את הלבן שומרים,ומעבירים לקערה,אליה מעבירים גם את רסק תפוחי האדמה המסונן ואת שאר המרכיבים,מערבבים היטב,מחממים מחבת טפלון לחום בינוני,עם כף שמן קנולה,יוצקים עם כף מהבלילה למחבת ומטגנים כ2-3 דקות מכל צד,אם צריך מוסיפים עוד מעט שמן,מוציאים לצלחת עם נייר סופג.


יום חמישי, 13 ביוני 2024

גלידה ביתית רכה ומפנקת

 כעת כשכל כך חם בחוץ הכי קל זה להכין גלידה ביתית משלכם..היא טעימה ומפנקת,ללא מכונה ורק עם שני מרכיבים לגלידה הבסיסית,כמובן שאפשר להוסיף לה אין ספור הפתעות ולהשביח אותה,גם קל מאוד לקחת ממנה כדורים.נסו ותהנו. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-קישור לסרטון

https://youtu.be/k8HdJoms9y0
והנה המתכון-
500 מ"ל שמנת מתוקה
פחית חלב מרוכז מקציפים את השמנת מתוקה,מוסיפים כשליש מהשמנת לחלב המרוכז ומערבבים היטב,מוסיפים את החלק שערבבנו לשאר השמנת ומערבבים היטב,מעבירים לכלי,ומוסיפים תוספות כיד המלך לפי רצונכם,מכניסים למקפיא לשש שעות לפחות.



יום רביעי, 12 ביוני 2024

בורקיטס במילוי תפוחי אדמה

 מתכון קל וטעים לבורקיטס במלית תפוחי אדמה..הבצק נהדר רך וגמיש ונוח מאוד לרידוד ולא נפתח באפייה.המתכון של שיפרה נחום.
הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://www.youtube.com/watch?v=ukEIBRBFb5w
והנה המתכון הכתוב-כאן במילוי גבינה,אני הכנתי במילוי תפוחי אדמה ופטריות.

  • המרכיבים לבצק
  • 3 כוסות קמח (420 גרם)
  • 200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
  • 1 מיכל יוגורט טבעי (200 מיליליטר)
  • כפית ורבע מלח
  • כף מיץ לימון
  • 2 כפות שמן
  • המרכיבים למילוי
  • חצי קוביה גבינה מלוחה
  • 2 כפות קוטג' או גבינה לבנה
  • כפית מלח
  • ביצה
  • המרכיבים לציפוי
  • 2 כפות שומשום
  • ביצה


  • מנפים 3 כוסות קמח לתוך קערה. מוסיפים 200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר, גביע יוגורט (200 גרם), כפית ורבע מלח, 2 כפות שמן, כף מיץ לימון ולשים עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. מכניסים את הבצק למקרר למנוחה של חצי שעה.

  • 2


    מדליקים תנור ל – 180 מעלות חום.

  • 3

    מכניסים לקערית חצי קוביה גבינה בולגרית, 2 כפות קוטג', כפית מלח, ביצה ומערבבים ומועכים במזלג עד לקבלת מרקם אחיד.

  • 4

    מחלקים את הבצק ל – 2, מרדדים בין 2 ניירות אפיה, קורצים לעיגולים, מניחים בכל עיגול בצק כפית מילוי וסוגרים את הקצוות בעזרת מזלג.

  • 5

    טורפים את הביצה בקערית, מברישים על הבורקיטס וזורים מעל שומשום. מעבירים את הבורקיטס לתבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים כ – 25 דקות / עד שהבורקיטס זהובים.

יום שלישי, 11 ביוני 2024

עוגת גבינה שאיננה נופלת

 עוגת גבינה שלא נופלת,בלי הרבה התעסקות,פשוטה,טעימה ומפנקת. הנה קישור לסרטון ההכנה-קישור לסרטון

https://youtu.be/gZJzgN1fovE
והנה המתכון-
רסקו כ15-20 ביסקוויטים פתי בר רגילים,הוסיפו 70 גרם חמאה מומסת וכפית שטוחה אבקת קפה נמס,ערבב היטב,רפדו תבנית אפיה בגודל 24 בניר אפיה והדקו בתחתית את תערובת הביסקויטים,הכניסו למקפיא למספר דקות.
בינתיים תכינו את הבלילה-בקערה ערבבו 500 גרם גבינה לבנה 9 אחוז,מיכל שמנת חמוצה 15 אחוז שומן,גרד לימון מחצי לימון,שתי ביצים גודל לארג',2 כפות קמח,פקק תמצית וניל,חצי כוס סוכר ומעט מלח.ערבבו היטב שלא יהיו גושים.שפכו את הבלילה על הביסקוויטים והכניסו לתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות ל40 דקות,עד שהעוגה יציבה וקצת משחימה בשוליים.בזמן שהעוגה בתנור ערבבו בקערה מיכל שמנת חמוצה 15 אחוז שומן,חלמון ביצה אחד,2 כפות סוכר ושקית סוכר-וניל..הוציאו את העוגה מהתנור מרחו את הבלילה שיצרתם מעל העוגה והכניסו לתנור לכ10 דקות נוספות עד שהחלק העליון מזהיב מעט,העוגה עדיין קצת רוטטת כשמוציאים אותה מהתנור וזה בסדר. תנו לעוגה להתקרר,רצוי אפילו כמה שעות במקרר ואז היא במיטבה. בתיאבון.

יום שני, 10 ביוני 2024

עוגת תפוחים נוסטלגית

 אמנם לא עוגת גבינה לשבועות,אבל עוגת התפוחים הנוסטלגית הזאת פשוט נהדרת ומומלצת בחום,נסו אותה לא תתאכזבו.
קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-קישור לסרטון

https://youtu.be/Zjx1Cgnn7vc
והנה המתכון הכתוב-
עוגה מושלמת עם תפוחי עץ שמזכירה נשכחות הנה המתכון
10 תפוחים חמצמצים קלופים 4 כפות סוכר 1/2 כוס מים 70 גרם חמאה 1 לימון מיץ וגרידה 100 גרם אגוזים או צימוקים 1 חבילה אינסטנט פודינג 4 חלבונים מוקצפים לבצק: 150 גרם חמאה 2 כוסות קמח תופח 3 חלמונים 1/2 כוס סוכר 1 כפית תמצית וניל אופן הכנה: הכנת הבצק: ללוש את החמרים לבצק אחיד. להפריש כ-1/3 ולהקפיא. את השאר לשטח בתבנית עגולה ולאפות לגוון זהוב בהיר ב-180 מעלות. לחתוך את התפוחים הקלופים לחצאים. להמיס את הסוכר עד ליצירת מעין קרמל על הקרמל לסדר את התפוחים, לצקת מעל את המים ולבשל 5-8 דקות.(אצלי הבישול ארך זמן רב יותר לריכוך כ20 דקות,אולי כי עשיתי שימוש בסיר רחב)ממליץ לכסות במכסה. בעודם בסיר למעוך את התפוחים כמו לפירה, להוסיף פודינג, חמאה, מיץ לימון וגרידה. לערבב בעדינות. להוסיף פנימה את החלבונים המוקצפים. לשטוח על הבצק האפוי, להוסיף מלמעלה אגוזים או צימוקים. להוציא מהמקפיא את גוש הבצק הנותר ולגרד מעל העוגה. לאפות עוד 10 דקות עד שמזהיב,לקרר היטב לחלץ מהתבנית ולשמור במקרר.


ובימים ההם אין חלופה ראויה

 אין חלופה ראויה לביבי,אין בנמצא מנהיג כריזמטי עם עוצמה וכוח,יכולת נאום בעברית ובאנגלית כמו שיש לביבי...
גנץ שהתפטר אתמול מתנהל בצורה מאוד מביכה לטעמי כפוליטיקאי ואין לי בו שום מידת אמון,למרות..וזה למרות גדול מאוד...לטעמי..בעת הזאת...כל חלופה מנהיגותית אחרת במקום ביבי תהיה טובה יותר למדינת ישראל...משום שביבי בגלל כל האינטרסים האישיים שלו והחשש מההשלכות של ועדת חקירה ממלכתית נגדו והמשך משפטו פועל בניגוד לאינטרסים ולצרכים של מדינת ישראל ורבותי..זהו ראש הממשלה שלנו שמקבל החלטות הרות גורל לגבי עתידנו כאן ולגביי עתיד ילדנו וחיילנו...אסור שאיזה שהוא מנהיג יהיה כל כך מוטה מבחינת קבלת ההחלטות שלו וכל כך תלוי כמו ביבי בקואליציה השברירית הקיצונית שיש לו...אני ממש מתגעגע לתקופת ממשלת לפיד-בנט...היא החזירה אותנו לשפיות מנהיגותית ולו גם לפרק זמן קצר וראינו שאפשר להתנהל אחרת מבלי להבעיר את כל המזרח התיכון ובלי הרבה רעש וצלצולים ואני אני אני כל הזמן...גם ביבי לו היה ממשיך ומתנהל כפי שהתנהל בצורה סבירה יחסית לפני מספר שנים לא היה זוכה לכזו שנאה  וכמובן שביבי של לפני חמש שנים בערך ומטה לא היה מביא עלינו את אסון השביעי באוקטובר...
אני משוכנע..שאם ביבי יורד מכס השלטון בתוך זמן קצר כל האיזור יחזור לרגיעה מסויימת ולסטטוס קוו עדין ונזיל...אבל שקט ורגיעה יחסיים שאנחנו כל כך צריכים בעת הזאת.

יום ראשון, 9 ביוני 2024

שחרור ארבעת החטופים בפעולה הירואית

 לדעתי,עדיף לו לבנימין נתניהו שבכל פעם יחזרו ארבעה-חמישה חטופים חיים בפעולה צבאית מאשר עיסקה,כי הריי את אלו שנהרגים בפעולת החילוץ הוא לא סופר ממילא,הוא לא סופר את העלויות האדירות שמחייבת פעולה שכזאת והוא לא סופר את ההרוגים בצד השני,שחלקם נהרגים רק משום שהם היו בסביבה... וככה הוא יכול בכל פעם לרוץ ולהצטלם ולצבור אהדה...ויש כאלו שקונים את זה למרות ההתנהלות הכושלת הסוציופטית והכל כך מביכה שלו לאורך כל הדרך...ככה הוא גם לא צריך לשחרר אסירים בתמורה.אני צופה שהלחימה תימשך,אני צופה שלא תהיה עסקה גדולה עם החמאס,אני צופה שאולי אולי נצליח להשיב עוד כמה חטופים בפעולה צבאית,אני צופה שהוא ימשיך לקבל גיבוי מגנץ ואייזנקוט וכמובן מהחבורה המשיחית שרוצה שנכבוש את עזה כולה וניישב בה יהודים ומצדם שנחסל את כל תושביה. לאן כל זה מוביל? לניתוק מוחלט מהעולם,להגדלת האנטישמיות בעולם,לבידודה של ישראל,כשגם ארה"ב יכולה לעשות מה שמעולם לא עשתה ולהפנות לנו עורף...להביא למצב כלכלי שילך וידרדר והכל הכל על מנת לשמר את הכסא....מעולם לא היה כאן פוליטיקאי כה חסר מצפון,כה סוציופת,כה אנוכי,כה שרלטן,כה שקרן.

יום שבת, 8 ביוני 2024

פוד טראק משק בולדס

 פוד טראק מדהים עם סיפור עוד יותר מדהים לזכרו של דורון בולדס בן גן השומרון שנרצח באירוע הנובה בשביעי באוקטובר...דורון התחיל עם הפוד טראק הזה בנדודים ברחבי הארץ ומכר בו כמה וכמה סוגי בשר מעושנים עטופים בלחמניה עשירה ומפנקת שסופגת ומכילה את כל מיצי הבשר..כל זאת בתוספת רטבים וסלטים ומלפפונים חמוצים נהדרים..לפני שנרצח ביקש אישור למיקום פוד טראק קבוע בקצה נחלת המשפחה בגן השומרון ולאחר מותו התקבלו האישורים ואחותו,שי המקסימה שאין לי מילים לתאר את גדלות נפשה,החליטה להמשיך את מפעל חייו תוך שהמשפחה מנסה לשחזר את המתכונים הנהדרים של דורון...שי סיפרה לנו גם על דורון,על איזה איש מדהים הוא היה גם בחייו וגם רגע לפני מותו...תגיעו לשם ולו רק בשביל לשמוע על סיפור חייו משי וכמובן גם עבור הלחמניה המפנקת עם אפשר לשני סוגי בשר או עם כרוב מעושן..הכל הכל במעשנת הענקית של המשפחה כשהבשר מבלה בה לא פחות משבע שעות.
רשמו בוייז גן השומרון מערב,ומיד אחרי הפניה תחנו בחנייה ותגיעו לפוד טראק.







פיתות בהכנה ביתית

 פיתות בהכנה ביתית בתנור עם תוצאה נהדרת,ללא אמצעים מיוחדים והתוצאה כפי שתראו בתמונות המצורפות.עבות שחומות,בשרניות. הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://youtu.be/y9XKq9S2ZZs
והנה המתכון הכתוב-500 גרם קמח

2 כפות סוכר כפית מלח 12 גרם שמרים יבשים 5 גרם משפר אפיה(יש להשיג בשופרסל) כוס ורבע מים חמימים מערבבים את הקמח עם הסוכר והמלח בקערת מיקסר,מוסיפים את השמרים ומשפר האפייה ומערבבים היטב,מחברים וו לישה ומוסיפים את המים ולשים 10 דקות על מהירות בינונית נמוכה,מורחים שמן קנולה על הידיים ועוטפים את הבצק שמוסר מוו הלישה,מניחים בקערה משומנת,לכ15 דקות,רצוי במקום חמים,יוצרים על משטח מקומח שלשול ארוך וחותכים את הבצק לכדורים,מכסים שוב ל10 דקות,מחממים תנור ל220 מעלות לא במצב טורבו,אלא שתי הספירלות בלבד.מניחים תבנית שתתחמם בתנור,מרדדים כל כדור לעלה ומניחים על התבנית בתנור החם,כשממש לפני ההכנסה לתנור מעבירים לגריל עליון בלבד,ומניחים את התבנית בחלק העליון של התנור,אופים בכל פעם 4 פיתות,הופכים לצד השני לאחר שמתחיל לתפוח ולהשחים(3-4 דקות) מוציאים למגבת גדולה ומכסים עד להתקררות מוחלטת.


יום שישי, 7 ביוני 2024

עוגת שוקולד ללא קמח עם שקדים מושחתת ביותר

 עוגת שוקולד נפלאה שמזכירה במרקמה עוגת בראוניז,אבל יותר שוקולדית,כי אין בה כלל קמח..מצופה בגנאש שוקולד מה שהופך אותה לעוד יותר טעימה..העוגה רכה ועסיסית ונמסה בפה.
הנה קישור לסרטון ההכנה- https://youtu.be/BPZzfM0gIYs
והנה המתכון-בקערת פיירקס נשים 200 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות ו150 גרם חמאה,נמיס במיקרו כ2 דקות ונערבב לתערובת חלקה,נוסיף 100 גרם סוכר ומעט מלח ונערבב,נוסיף ארבע ביצים גודל מדיום בזו אחר זו ונערבב אחרי כל הוספה,נוסיף 100 גרם שקדים טחונים ונערבב,נוסיף כף קורנפלור ושקית אבקת אפיה ונערבב היטב,נעביר לתבנית מספר 24 משומנת היטב ונאפה בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות לכחצי שעה.נוציא ונצנן..נכין גנאש מ100 גרם שוקולד מריר ו125 מ"ל שמנת להקצפה במיקרו ונמרח על העוגה..נשמור במקרר מספר שעות ואז נתענג.




עוף צלוי בתנור במרינאדה אסייאתית

 לעוף בתנור יש אין סוף מתכונים..הנה אחד מהם מוצלח מאוד,העוף יוצא שזוף,רך ועסיסי והמתכון לא מצריך עבודה קשה.תהנו.
הנה קישור לסרטון ההכנה-קישור לסרטון


https://youtu.be/7qYuzJpDxZY
והנה המתכון הכתוב-
עוף צבעוני ריחני ועסיסי לפי מתכון של תמר מאיר טבקמן
מצרכים למתכון 6 כרעיים עוף 8 פולקע עוף 100 מ"ל רוטב סויה 100 מ"ל סילאן 100 מ"ל קטשופ מעט צ'ילי חריף 3-4 שיני שום כתושות הוראות הכנה מערבבים בקערה 100 מ"ל סויה, סילאן וקטשופ עם מעט צ'ילי חריך ושום כתוש. מערבבים היטב לאיחוד טעמים. מנקים את העופות ומניחים בתבנית גדולה ומעט עמוקה. מעל לעופות שופכים את המרינדה ומשרים במשך שעתיים לפחות. מסדרים את העופות בתבנית ומכניסים לצלייה על 180 מעלות למשך 45-50 דקות. לאחר 25 דקות הופכים את העופות כדי שכל הצדדים יקבלו את טעם הרוטב.


יום חמישי, 6 ביוני 2024

בייגעלך רומניים

 בייגעלך רומניים כל כך טעימים ומפנקים,קראצ'י וזהוב מבחוץ..רך ומפנק מבפנים,אין מצב שאתם לא מכינים.

הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-קישור לסרטון
קישור לסרטון
https://youtu.be/9amQtU3U5r0
הנה המתכון
500 גרם קמח חצי כף שמרים יבשים(7 גרם) 2 כפות סוכר שמינית כוס שמם קנולה מים פושרים מעט מלח מערבבים את כל המרכיבים למעט המים והמלח ומתחילים לערבב בקערת מיקסר עם וו לישה,מוסיפים לאח לאט מים פושרים,עד שנהיה בצק והוא מלופף כולו סביב וו הלישה,ממשיכים ללוש במהירות איטית כ8 דקות ואז מוסיפים מלח.לשים עוד 2 דקות,מסירים את הבצק מוו הלישה ומיחים בצד ל10 דקות מחממים תנור ל200 מעלות מרתיחים בסיר גדול כ6-7 כוסות מים עם 2 כפות סודה לשתיה וכף סילאן,יוצרים כדורים בגודל של כדור פינג פונג בערך,יוצרים מכל כדור נקניק ארוך וסוגרים אותו בקצה לעיגול,כך עושים עם כל הכדורים,מטילים בזהירות למים הרותחים,אחד אחד,והופכים כל אחד לאחר כחצי דקה לצד השני,מוציאים מהמים הרותחים עם כף מחוררת ומניחים על מגש מכוסה בנייר אפיה משומן,מורחים ביצה ומפזרים מלח גס,ושומשום,מכניסים לתנור לבערך 20 דקות או עד שמשחימים היטב,מקררים על רשת,אוכלים כשמתקרר.



יום רביעי, 5 ביוני 2024

מסעדת sava בחדרה

 מסעדה אתיופית נפלאה בחדרה-איך לא ביקרתי בה קודם ונמנעתי להכיר את מימי טדסה המקסימה,בעלת המסעדה,איזו מארחת מקסימה,איזו חינניות,איזו צניעות,רק בשבילה שווה להגיע למסעדת sava ברחוב רמב"ם 29 בחדרה אבל לא רק,כל המטעמים מהמטבח האתיופי מוגשים כפי שתראו בצילומים,ביד מקצועית,בחן ואסטטיקה ומשלבים צבעים נהדרים,עם טעמים שונים ומשונים שמשחקים לך בחלל הפה ומותירים טעם של עוד.

המקום פתוח בימים א-ה בין השעות 12.00-20.00.המקום כשר ללא תעודה.בימי שישי פתוח בשעות הבוקר.חניה בכחול-לבן בסביבת המסעדה תמצאו בשפע...והמחירים זולים ושווים לכל כיס והתמורה מושלמת.
אפשר גם לעשות הזמנות בטלפון -046705921..המקום קטן וצנוע ועל כן מימי תשמח מאוד אם תודיעו מראש על הגעתכם...אל תוותרו..פרגנו לאשה המקסימה הזאת שמביאה אלינו מתכונים מקוריים מהמטבח האתיופי.




בוכטל-עוגת שמרים מהמטבח ההונגרי

 עוגת טעימה מאוד עם שמרים שמשלבת חמאה וקינמון בצורת כדורים שמתמלאים ותופחים ויוצרים עוגה.המתכון של אפרת אנזל.
הנה קישור לסרטון ההכנה בדף היוטיוב שלי-https://www.youtube.com/watch?v=lNOxurpNFto
הנה המתכון-לתבנית בקוטר 28: 

500 גרם (3 וחצי כוסות) קמח לבן

120 מ"ל (חצי כוס) חלב פושר

175 גרם חמאה מומסת, אך לא חמה  

10 גרם (2 כפיות) שמרים יבשים / 25 גרם שמרים טריים

1/4 כוס סוכר

2 ביצים גודל לארג' או שלוש בגודל מדיום.

1/2 כפית מלח

לטבילה:

100 גרם חמאה מומסת 

1/2 כוס סוכר

1 כפית שטוחה קינמון

להברשה:

1 ביצה טרופה


שמים את כל המרכיבים בקערת המיקסר. מקפידים שהשמרים והסוכר יהיו בצד אחד והמלח בצד השני – אנחנו לא רוצים מגע ישיר בין השמרים והמלח בתחילת הדרך. כשמתחיל הערבוב זה כבר לא משנה.

מחברים את מוט הלישה ולשים על מהירות נמוכה 10-12 דקות.

יוצרים כדורים קטנים בקוטר 3 ס"מ.

מכינים שתי קערות:

קערה עם חמאה מומסת

קערה עם סוכר וקינמון, מעורבבים היטב

מגלגלים כל כדור בחמאה ואז בסוכר וקינמון. מניחים בתבנית במרווחים קטנים, כדי שיהיה לבצק עוד מעט מקום לתפוח. אם רוצים, מפזרים בין העיגולים את הצימוקים.

מכסים את התבנית במגבת ומתפיחים 40 דקות.

בינתיים מחממים תנור לטמפרטורה של 170 מעלות.

רגע לפני שמכניסים את העוגה לתנור, מברישים בעדינות את הבצק בביצה טרופה.

אופים 30-35 דקות, עד שהעוגה תפוחה, זהובה,וריחנית.


יום שלישי, 4 ביוני 2024

בובעלה-מאפה תפוחי אדמה ושמרים נפלא

 מאפה נהדר שמשלב תפוחי אדמה ושמרים ומוגש בצורה עוגה עבה וספוגית בתבנית אינגליש קייק...מומלץ בחום.
הנה הקישור לסרטון בדף היוטיוב שלי-https://www.youtube.com/live/WgpJTEVmObk
הנה המתכון
הנה המתכון לתבנית לחם באורך 30 ס"מ כף שמרים יבשים כף סוכר 1/8 כוס מים כוס ו3/4 קמח 2 ביצים גודל לארג' 2 כפות שמן 1/2 כפית מלח 1/4 כפית פלפל שחור בצל אחד בינוני פרוס ומטוגן 4-5 תפוחי אדמה מקולפים ומגוררים. מגררים את תפוחי האדמה לקערה עמוקה,בקערית קטנה ממיסים את השמרים עם מים וסוכר ומוסיפים לקערה מוסיפים את כל יתר החומרים למעט הבצל ומערבבים היטב לתערובת די סמיכה,מכסים ומתפיחים כ3/4 שעה,בחורף אפשר להכניס לתנור שחומם ל50 מעלות. לאחר התפיחה,לוקחים תבנית לחם משומנת היטב,מפזרים על תחתיתה חצי מכמות הבצל המטוגן,יוצקים את הבלילה ומפזרים מעל את שאר הבצל,אופים כ15 דקות בתנור שחומם מראש ל160 מעלות,מעלים את החום ל180 מעלות ואופים 30 דקות נוספות,עד שמתקבל גוון חום זהוב.מחלצים מהתבנית לאחר שהתקרר בלבד.




ובימים ההם אין מנהיג בישראל

 הצפון כלו בוער..אזרחים פונו מבתיהם,חיזבאללה מפגיז ומפציץ ומחסל לנו בהדרגה את כל אזור הצפון היפה והמקסים שלנו...דברים שלא קרו מאז קום המדינה קורים עכשיו.מדינת ישראל איבדה את יכולת ההרתעה שלה..וככל הנראה גם לא רוצה או לא מסוגלת לנהל לחימה בשתי זירות במקביל...איתותי חולשה לאויבנו המרים על בסיס יומיומי ולהנהגת המדינה כלום לא מזיז,הם ממשיכים בשגרת יומם...החל מראש הממשלה וכלה באחרון שריו...והחטופים ממשיכים להירקב במרתפי עזה ואין מושיע ואין גואל...האמנה שהיתה קיימת במשך שנים בין מדינת ישראל לבין אזרחיה הופרה בצורה בוטה ב7 באוקטובר 23 וממשיכה באין מפריע כמעט חודשים רבים אחרי...
אתם מבינים איזו הנהגה חסרת מצפון ועכבות יש לנו? אתם מבינים עד כמה לא סופרים אותנו?נפל דבר בישראל..ומדינת ישראל כבר אינה מקום בטוח לאזרחיה יותר מכל מקום אחר בעולם...מדינת ישראל לא מסוגלת ולא רוצה להגן על אזרחיה ומפקירה אותנו על בסיס קבוע.
אני יודע בודאות רבה שמהממשלה הקיימת לא נראה פתרון...וכל שנותר הוא לקוות לחלופה הולמת...אם אפשר הייתי שמח גם להחליף חלק מהעם...אנשים קיצוניים..מקדשי אדמה על פני חיי אדם...חיים על פי הצו האלוהי,אך לא על פי הצו האנושי...ולצידם כל מיני אינטרסנטים שנסמכים על שולחן הממשלה הזאת ועל כן ממשיכים לתמוך בו ולהסית כנגד השפויים שנותרו כאן.

יום שני, 3 ביוני 2024

אנטיפסטי

 תוספת נפלאה וצבעונית וממש קלה להכנה,ממליץ בחום רב.
הנה הקישור לסרטון ההכנה-קישור לסרטון

https://youtube.com/live/W0ZTQBU7LjQ
הנה המתכון-
2 קישואים קטומים שטופים ותוכים לפרוסות
בצל מקולף חתוך לפרוסות 3 תפוחי אדמה מקולפפים חתוכים לפלחים חציל קטן חתוך לקוביות 2 פלפלים חתוכים לרצועות מכניסים את כל הירקות לקערה עמוקה מוסיפים לפחות חצי כוס שמן זית כ2 כפות מלח גס 2 כפיות פפריקה מתוקה חצי כפית פלפל שחור כפית כורכום כפית כמון.מערבבים היטב ויוצקים בתבנית פיירקס גדולה שעליה הונח ניר אפיה,ומכניסים לתנור שחומם מראש ל200 מעלות למשך כ40 דקות או עד שהירקות מתרככים ומזהיבים.מדי פעם לערבב עם כף עץ,תוך כדי האפייה. בתיאבון.



יום ראשון, 2 ביוני 2024

פפסי קולה מאבדת גובה

 אחרי כמעט ארבעה עשורים, מותג המשקאות המוגזים הוותיק, ד"ר פפר, השתווה במכירות שלו בארצות הברית לפפסי, והשניים חולקים יחד את המקום השני ברשימה, אחרי קוקה קולה כמובן. כך לפי נתוני מכירות של חברת Beverage Digest, שעוקבת בין השאר אחרי מכירות בשוק המשקאות המוגזים בארה"ב, ופורסמו בוול סטריט ג'ורנל.

המותג שהוקם לפני 139 שנים נמצא בעלייה מתמדת במכירות שלו מזה 20 שנה כתוצאה מהשקעות משמעותיות שביצע בשיווק, טעמים חדשים והפצת המשקאות בשווקים ייחודיים בארה"ב. במקביל, חלה ירידה בצריכת משקה פפסי המסורתי, כשהצרכנים מעדיפים לעבור לגרסת הדיאט שלו - Pepsi Zero Sugar, או למותגים אחרים. קוקה קולה עדיין מחזיק בנתח שוק כפול מזה של שני מתחריו. האמריקאים מאוד מאוד שמרנים ועל כן התהליך איטי מאוד למרות ההשקעה העצומה של חברות בפירסום..השינוי מתרחש באיטיות רבה ועדיין זאת בשורה מעניינת מאוד...אגב גם חברת קוקה קולה מוציאה מיליארדים מדי שנה על מנת לשמור על דרוגה כמובילה. אני באופן אישי נמנע ממשקאות קלים ומסתפק במים מהולים בויטמינצ'יק...אבל אני יודע שקשה מאוד להיגמל מהמשקאות הקלים הללו ואנשים ממש מכורים לזה ולא יכולים להפסיק.