מי לא נתקל מדי יום ביום בצורך לקבל החלטות,רובנו,נוטים לדחות את קבלת ההחלטות החשובות שלנו,ובעיקר את אלו שעולות כסף רב,יודעים למה?התשובה היא ,ריבוי האפשרויות.
יודעים עם כמה החלטות מתמודד בן אדם ממוצע ביום-70 החלטות.מנכ"ל חברה מקבל 139 החלטות בשבוע ורוב רובן של ההחלטות מתקבל אצלו בפרק זמן של מספר דקות,מדוע,כי הוא יודע איך לקבל החלטות.
מי מאיתנו לא נכנס לסופרמרקט ובידו רשימת קניות,אבל כשהוא מתקרב למדף מוצרי הקורנפלקס הוא נתקל בעשרות חברות וסוגים,ולא יודע מה לבחור,אותו הדבר במים מינרלים,משקאות קלים,שמנים,קמחים ועוד.אם כן מה עושים?
בתור בעל עסק,אם אתה רוצה להגדיל את הכנסותייך ממכירת מוצר מסוים,צמצם בראש ובראשונה את המבחר,ריבוי ההצעות,גורם לנו הצרכנים להסס ולא לקבל החלטה,למרות שקבלת החלטה משרתת את האינטרס שלנו,שהריי אנחנו זקוקים למוצר.
דבר שני ,המוצר חייב להיות ברור ומוחשי ומוסבר היטב,כדי שהלקוח יידע ויבין מהם היתרונות שלו על פני מוצר אחר.
דבר שלישי הוא שאתה חייב לחלק את המוצרים לקטגוריות ולמזער את מספרן.
דבר רביעי הוא שאם בכל זאת יש הרבה אפשרויות בחירה כדאי ללכת מהקל לכבד,כלומר אם אדם נכנס לסוכנות רכב ורוצה להזמין רכב חדש ובאפשרותו לבחור צבע,מנוע,ריפוד וכדומה,כדאי ללכת ממספר אפשרויות הקטן לגדול,ככה הלקוח יהיה רגוע יותר ויסתגל בהדרגה לשינוי שבמבחר האפשרויות.
ואנחנו כצרכנים,כשעומדת לפנינו בחירה מסויימת,כדאי מראש לצמצם את מספר האפשרויות,על מנת שנוכל לדון בכובד ראש בכל אחת מהן ולא נאבד את הראש ולא נדע להחליט מרוב אפשרויות.
כתבה זו מבוססת על הרצאה ששמעתי בted
הנה הקישור לכל המעוניין
http://www.ted.com/talks/lang/he/sheena_iyengar_choosing_what_to_choose.html
יודעים עם כמה החלטות מתמודד בן אדם ממוצע ביום-70 החלטות.מנכ"ל חברה מקבל 139 החלטות בשבוע ורוב רובן של ההחלטות מתקבל אצלו בפרק זמן של מספר דקות,מדוע,כי הוא יודע איך לקבל החלטות.
מי מאיתנו לא נכנס לסופרמרקט ובידו רשימת קניות,אבל כשהוא מתקרב למדף מוצרי הקורנפלקס הוא נתקל בעשרות חברות וסוגים,ולא יודע מה לבחור,אותו הדבר במים מינרלים,משקאות קלים,שמנים,קמחים ועוד.אם כן מה עושים?
בתור בעל עסק,אם אתה רוצה להגדיל את הכנסותייך ממכירת מוצר מסוים,צמצם בראש ובראשונה את המבחר,ריבוי ההצעות,גורם לנו הצרכנים להסס ולא לקבל החלטה,למרות שקבלת החלטה משרתת את האינטרס שלנו,שהריי אנחנו זקוקים למוצר.
דבר שני ,המוצר חייב להיות ברור ומוחשי ומוסבר היטב,כדי שהלקוח יידע ויבין מהם היתרונות שלו על פני מוצר אחר.
דבר שלישי הוא שאתה חייב לחלק את המוצרים לקטגוריות ולמזער את מספרן.
דבר רביעי הוא שאם בכל זאת יש הרבה אפשרויות בחירה כדאי ללכת מהקל לכבד,כלומר אם אדם נכנס לסוכנות רכב ורוצה להזמין רכב חדש ובאפשרותו לבחור צבע,מנוע,ריפוד וכדומה,כדאי ללכת ממספר אפשרויות הקטן לגדול,ככה הלקוח יהיה רגוע יותר ויסתגל בהדרגה לשינוי שבמבחר האפשרויות.
ואנחנו כצרכנים,כשעומדת לפנינו בחירה מסויימת,כדאי מראש לצמצם את מספר האפשרויות,על מנת שנוכל לדון בכובד ראש בכל אחת מהן ולא נאבד את הראש ולא נדע להחליט מרוב אפשרויות.
כתבה זו מבוססת על הרצאה ששמעתי בted
הנה הקישור לכל המעוניין
http://www.ted.com/talks/lang/he/sheena_iyengar_choosing_what_to_choose.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה