מהו הדבר הכי מזוהה במשך עשרות שנים עם צפייה בסרט בבית הקולנוע?נכון,עליתם עלי מיד,זהו הפופקורן,ואתם יודעים מדוע?
בסוף המאה ה19 המציא בחור אמריקאי מכונה שהפכה בכח הקיטור,חופן של גרעיני תירס להר של פופקורן פריך ומתפצח בפה,תחילה הופיעו מכונות אלו בכל מקום,לבד מבתי הקולנוע,ומדוע?משום שבשנותיו הראשונות של הקולנוע,ניסו לשוות לו נופך אצילי ועשיר שאינו מיועד לדלת העם,בעלי בתי הקולנוע לא רצו אולמות מטונפים ומשומנים ועל כן מנעו ממנו לחדור,אך עם בואו של השפל הכלכלי איבדה תעשיית הקולנוע מזוהרה ומחזותה הנוצצת,והפכה לבילוי עממי של שעתיים,של רוגע וכייף לכל השכבות,או אז יכול היה להיכנס הפופקורן אל האולמות במחיר שווה לכל כיס,כשהרווחים עליו היו גדולים מאוד בשל עלות היצור הנמוכה שלו.
לאחר השפל הכלכלי נוספו לפופקורן חטיפים נוספים שנמכרו בבתי הקולנוע,אבל אז באה מלחמת העולם השניה ואתה עלליה ניכרת במחירי הסוכר,דבר שהביא שוב להסתלקות החטיפים המתוקים והפופקורן שוב נותר לבד בזירה.
בשל ערכו התזונתי הגבוה ועלות יצורו האפסית התחילו למכור לנו אריזות של גרעיני פופקורן גם לאכילה ביתית,תוך שמיעת הפצפוצים ממכשיר המקרוגל הביתי,וצפיה בסרט במכשיר הטלויזיה ועם מערכת הקולנוע הביתית.
מחירו של הפופקורן בקולנוע נסק בשנים האחרונות,כדי לפצות את בעלי בתי הקולנוע על העלויות הגבוהות,בשנים האחרונות נסגרו המון בתי קולנוע,בשל מכשירי הוידאו והדי וי די הביתיים,אבל באותם סנטרים ענקיים המשלבים כמה עשרות בתי קולנוע,ממשיך הפופקורן להיות המוביל מבין החטיפים,וכנרה שלעד אם נטה טוב את אוזננו תוך כדי צפיה בסרט נוכל לשמוע אותו מתכרסם בפיות הצופים.
מבוסס על הכתבה הבאה מכלכליסט
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3554462,00.html
בסוף המאה ה19 המציא בחור אמריקאי מכונה שהפכה בכח הקיטור,חופן של גרעיני תירס להר של פופקורן פריך ומתפצח בפה,תחילה הופיעו מכונות אלו בכל מקום,לבד מבתי הקולנוע,ומדוע?משום שבשנותיו הראשונות של הקולנוע,ניסו לשוות לו נופך אצילי ועשיר שאינו מיועד לדלת העם,בעלי בתי הקולנוע לא רצו אולמות מטונפים ומשומנים ועל כן מנעו ממנו לחדור,אך עם בואו של השפל הכלכלי איבדה תעשיית הקולנוע מזוהרה ומחזותה הנוצצת,והפכה לבילוי עממי של שעתיים,של רוגע וכייף לכל השכבות,או אז יכול היה להיכנס הפופקורן אל האולמות במחיר שווה לכל כיס,כשהרווחים עליו היו גדולים מאוד בשל עלות היצור הנמוכה שלו.
לאחר השפל הכלכלי נוספו לפופקורן חטיפים נוספים שנמכרו בבתי הקולנוע,אבל אז באה מלחמת העולם השניה ואתה עלליה ניכרת במחירי הסוכר,דבר שהביא שוב להסתלקות החטיפים המתוקים והפופקורן שוב נותר לבד בזירה.
בשל ערכו התזונתי הגבוה ועלות יצורו האפסית התחילו למכור לנו אריזות של גרעיני פופקורן גם לאכילה ביתית,תוך שמיעת הפצפוצים ממכשיר המקרוגל הביתי,וצפיה בסרט במכשיר הטלויזיה ועם מערכת הקולנוע הביתית.
מחירו של הפופקורן בקולנוע נסק בשנים האחרונות,כדי לפצות את בעלי בתי הקולנוע על העלויות הגבוהות,בשנים האחרונות נסגרו המון בתי קולנוע,בשל מכשירי הוידאו והדי וי די הביתיים,אבל באותם סנטרים ענקיים המשלבים כמה עשרות בתי קולנוע,ממשיך הפופקורן להיות המוביל מבין החטיפים,וכנרה שלעד אם נטה טוב את אוזננו תוך כדי צפיה בסרט נוכל לשמוע אותו מתכרסם בפיות הצופים.
מבוסס על הכתבה הבאה מכלכליסט
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3554462,00.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה